28 oktober 2011

Ny Ledighet!

Det har sina fördelar att vara sjöanställd inom försvaret. Den största fördelen i mina ögon stavas LEDIGHET. Idag är första lediga dagen av tio innan det är dags att återgå till arbetet igen.

Förra veckans förkylning gav med sig och jag var tillbaka på båten och jobbade redan på fredagen. Sedan dess har jag jobbat mer eller mindre dygnet runt till igår eftermiddag. Därav det dåliga/obefintliga uppdaterandet på bloggen och andra sociala medier.
Livet ombord är lite som i en bubbla, man bryr sig inte om det är dag eller natt, mörkt eller ljust. Man gör sitt jobb mellan övningsbrandlarmen och ägnar inte särskilt mycket energi åt att tänka på världen utanför skrovet.

Senare idag ska jag iväg uppåt Norrköping igen. Jag och Chrisse kör dit för att imorgon dra vidare upp till kungliga huvudstaden för att köra ännu en deltävling i CX-cupen.
Perfekt uppladdning inför kvällens halloweenfest:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar