11 februari 2013

Beslutsångest!

Årets cyklar är som bekant färdiga och numera är även landsvägshojen testkörd. Snurrade uppskattningsvis 300-350varv på friidrottsbanorna i lördagskväll och jag är mer än nöjd med förrsta intrycket! Allt kändes kanon och cykeln gick som ett spjut, kan knappt vänta till Gran Canaria för att verkligen sätta den på prov.

Tills dess har jag dock ett litet dilemma som måste redas ut. Ett ytterst delikat problem med en stor fet "ilandsproblem-stämpel" rakt över sig. Frågan jag ställer mig är: Vilka hjul ska jag ha? 
Svart-röd-vita Sram S27 eller svart-vita Bontrager RXL? 
Ganska säker på att RXL-hjulen har bättre prestanda, särskilt uppför, men S27:orna passar resten av hojen så bra! Ni märker ju vilket problem!?

3 kommentarer:

  1. Tycker faktiskt att Bontrager hjulen passar cykeln bättre. Den lyfter cykeln lite mer än att lägga den i ett svart dunkel ;)

    Lycka till med valet nu ;)

    SvaraRadera
  2. Instämmer, de vita ekrarna lyfter. Är ju bättre hjul dessutom.. :-)

    SvaraRadera
  3. Det får väl bli Bontrager då, ni låter väldigt övertygande :)

    SvaraRadera