20 april 2013

Tempolördag

Tävlingsfritt på programmet i helgen så för att få "lite" fartträning körde större delen av Hymers elitlag tempoträning idag. Vi inledde med lagtempo runt Roxen, ca 75km på kuperade och slingriga vägar, ingen platt östgötaslätt här inte. En hel del motvind kryddade tillställningen lite extra. Tror alla fick smaka på lite mjölksyra.
Jag gjorde en tabbe och stannade min garmin istället för att starta nytt varv, så jag vet inte exakt hur lång tid det tog, ca 1h 50min om jag inte minns helt fel.

På eftermiddagen körde vi ett individuellt tempolopp på knappa 24km. Platt som en pannkaka, motvind ut och medvind hem. Ovant att sitta på tempohojen igen, men det gick rätt bra ändå, 33min 36sek blev tiden, drygt 40 sekunder efter Jakob så det är jag nöjd med:)

I morgon kör vi igen, men betydligt lugnare. Det blir nog många timmar och det ryktas om fikapaus, så om jag skulle sitta på skräpben imorgon borde jag åtminstone kunna briljera under fikastoppet...

Glatt gäng innan starten för lagtempot.
Minst lika glada killar, men något tröttare, efter avslutat lagtempo.

Glassigt väder idag!


1 kommentar:

  1. Är främst imponerad av hur ni kan få plats med en keps under hjälmen ;) Bra med lite tempoträning, ger karaktär!

    SvaraRadera