10 juni 2013

Stockholmshelgen

Även om fredagens tävling på Arlanda test track var i kortaste laget, (37min känns lite som att vara tillbaka i P13-14), så var det riktigt j*vla roligt att köra!
Kurvan efter att mastern släppte skickade jag på med en attack och körde solo i ett varv innan jag blev inhämtad. Sen var det hög fart hela tävlingen med många försök till utbrytning, men tack vare den snälla banan var det nästintill omöjligt att komma loss. Vid sista varvningen tog jag täten och körde så fort jag kunde med Johan och Jakob i släptåg. Med knappa kilometern kvar kunde jag inte längre hålla farten så lämnade över taktpinnen till Johan som levererade Jakob till sista kurvan och efter en helt otrolig spurt stod han som segrare:)

Lördagens Luma GP var ingen hit för min del, kom för långt bak i fältet och var egentligen avhängd redan efter två varv. Vi fortsatte köra på så gott det gick och vår grupp var sist att bli avplockade av banan, endast 13 åkare gick i mål. Min grupp körde om placeringarna 14-18.

Söndagen som skulle bli helgens höjdpunkt fick ett abrupt slut då någon gjorde en riktig klantvurpa långt fram och många av oss bakom gick i backen, räknade till fler än tio gubbar varav minst sex av dessa inte kunde fortsätta. Jag var snabbt uppe igen och på väg att hoppa på cykeln men såg att bakväxeln pekade in mot hjulet. Det var växelörat som böjt sig så det var bara att glömma, så DNF för min del.
Tävlingen slutade ändå bra med att Mackan sopade hem det hela efter solokörning sista varvet, chef!

Arlanda Test track Foto: Marco Jeres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar