26 april 2010

Mjölbybiken och akuten

Igår var det tävlingspremiär i Mjölby där årets första stora MTB-tävling avgjordes.
Allt var frid och fröjd på morgonen och vi anlände till tävlingsplats vifolkavallen vid elva ungefär.
Drog på mig cykelkläderna och körde ett träningsvarv på banan, kommer ihåg att jag körde med Alle och Oskar Byhlinder. Därefter är allt en minneslucka. Det sista som jag kan komma igåg med säkerhet är att jag var påväg att ramla på uppvärmingsvarvet i stendroppet precis utanför målområdet. Oscar som låg bakom mig såg det och sa något i stil med "det var nära ögat" vilket jag kommenterade med "det var under kontroll, jag skulle bara skrämma er lite".

Att jag startade kommer jag inte ihåg, men tydligen ska jag ha vurpat på första varvet och sedan kört 3 varv innan jag klivit av för att åka till sjukhuset i Linköping. Där blev vi kvar i ca 7-8 timmar.
Under den tiden frågade jag många gånger vem som vann och reagerade varje gång jag fick höra att Ludvigsson vann med kommentaren "jag fattar inte hur en förstaårselit kan vinna, det gjorde Wengelin och Nilsson också".

Avslutar med en bild från Cykelns dag i lördags.
Foto: Anders Brüning

5 kommentarer:

  1. Ajaj! Det lät inte roligt! Var har de sagt att du vurpade då?

    Hoppas att du mår bättre nu och inte drog på dig någon allt för allvarlig skada!

    SvaraRadera
  2. Det verkar inte som att någon har sett mig vurpa, bara att jag har blivit smutsig och hade ett sår på knät efter första varvet så jag vet inte var.
    Det är inte jätteallvarligt, några skrapsår och hjärnskakning:)

    SvaraRadera
  3. Jag var nästa person bakom dig när du vurpade, dock 10-20m bakom. Det var där man kört längs med villakvarteret och sedan kör över asfaltsvägen första gången och sen svänger typ 70 grader höger. Där la du dig precis innan svängen. Där stod en flaggvakt precis brevid som rusade bort och tog hand om dig.

    Skönt att höra att det inte var allvarligare.

    SvaraRadera
  4. Hmm, körde du elit? Det låg en kille i en högerkurva och såg ut att ha rätt ont. Det var garanterat många som såg då man verkligen fick veja för att inte köra på cyklisten. Vet inte om det var du, men om det var du så är jag rätt säker på vad som hände. Drog själv omkull där varvet efter och blev lite groggy. Dock så släpade jag mig i mål i varje fall.

    Var det du kan du maila mig på villepille@gmail.com

    SvaraRadera
  5. King kommentar du fäller då när du går runt hjärnskadad. Istället för att fråga vad som hänt så vill du veta vem som vann. När jag slog skallen i en bilkrock en gång så undrade jag bara vad som hänt. Om och om igen.

    SvaraRadera