30 april 2010

Systemet, slutsålt och cykeltvätt

Denna dag, Kungens födelsedag, har innehållt lite av varje. Började med att åka med mamma in till stan på förmiddagen för att gå en sväng på systemet och köpa biljetter till Dolphins imorrn.
Tyvärr var alla biljetter till Dolphins slut, både i stan, i Hageby och i Stadium Arena. Helt slut! Det verkar som att det var fler än jag och pappa som ville kolla på den, kanske, avgörande SM-finalen imorrn.

När det inte fanns några biljetter att köpa gick jag till systemet och trösthandlade lite istället:p

När jag sedan kom hem så var jag lite sysslolös så jag tog mig i kragen och tvättade av två cyklar som bara hängt på väggen sen jag tävlade på dem i höstas.
Trots tvätten så är de inte riktigt i körbart skick ännu, det är lite småpill som måste fixas på de båda. Den ena saknar bromsar och den andra saknar fungerande bakväxel, dvs rätt så vitala delar för at de ska fungera:D Det måste vi ordna, dumt att de bara hänger där. Måste ju uppenbarligen träna mer på att cykla efter helgens erfarenheter...;)

Snart är det matdags. Jag har faktiskt gjort en egen bearnaisesås som vi ska äta, yummie!

Hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar