02 maj 2010

2:a maj

Idag har jag inte uträttat några underverk direkt. Däremot så har jag gjort lite småsaker här och där.
Började dagen med att montera det ombyggda vevpartiet på cykeln. Det gick utan större problem, trots att jag var tvungen att ta bort vevlagret och flytta på en av shimsen från vänster till höger sida för att klingan inte skulle ta i ramen. Det är troligtvis första gången jag lyckats ta bort ett vevlager utan att bli arg på cykeln och börja skrika,svära och kasta grejer omkring mig. Inte gjorde jag mig själv illa heller under processen, mycket märkligt.

På eftermiddagen demonterade jag även vevparti och vevlager på crossen, och tänka sig, även det gick relativt smärtfritt. Inte lika smidigt som det första men klart godkänt, jag blev ju bara lite irriterad:D

Mellan allt cykelmekande har jag hunnit med att titta lite på Chuck och lagat lite mat. I alla fall hjälpt till att laga mat.

Om två timmar går bussen till Karlskrona så jag ska nog se till att packa det jag ska ha med mig så jag är redo. 10 dagar i Kungens tjänst väntar.

Hade kalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar