22 oktober 2010

Belgien baby!

Sitter i skrivandets stund i vår mäss ombord på båten. Vi ligger förtöjda utanpå det belgiska fartyget Narcis på deras marinbas i Zeebrügge, en bit utanför Brügge.
Idag är det en vecka sen vi kom hit, och en vecka tills vi ska åka hem. Segt bara att hemresan tar drygt 48 timmar...Men den som väntar på något gott ni vet:p

Idag/ikväll har min vakt hand om landgångsposten, och det är min tur att ställa mig där vid kl 23:00 och två timmar framåt. Imorgonbitti lämnar vi över ansvaret till Styrbord och vi andra får permission, gött!
Planen är att åka till Bryssel och bara hänga lite. Kolla lite sevärdheter och köpa belgisk choklad;)

Hörde tidigare att första snön kommit hemma i Sverige, och till och med för en vinterfantast som mig så tycker jag det är lite väl tidigt. Spännande att se hur det ser ut när jag kommer hem.

Nu ska jag dra på mig lite extra kläder så jag klarar mina två timmar i kylan, hade fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar