04 januari 2011

Längdskidor!

Joråsåatt, det gick undan i spåret idag vill jag lova. Bättre glid än någon annan gång i vinter och ändå bra fäste, bra kombination!
Och hör och häpna, gissa vem som inte orkade ligga kvar i rygg utan släppte redan på första varvet i den avslutande långbacken, jo pappa.
Jag tog inte ut någon seger i förskott då han brukar släppa lite när det går uppför och glider alltid ikapp, men inte den här gången. Inte ens på den flacka delen av banan där han annars är mycket starkare och snabbare än mig.
Istället jag höll undan och drygade till och med ut ledningen för varje varv vi åkte.

Det var riktigt kul att åka idag, känns som jag börjar få in lite teknik för det där nu, med betoning på lite, men det går bättre och bättre för varje gång.

Nu är det dags för lite käk, chili con carne, mumma!
Sen ska jag nog börja plocka isär mtb:n i delar så jag är redo när jag får min nya Allebike Ipsum, längtar! Kommer bli awesome!

Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar