27 juni 2011

Mera landsväg

88 nya kilometer till tränigsdagboken.
Körde en runda själv först innan det var dags för den gemensamma rundan med spurtpriser.
Tog första spurten ganska lätt. Fick riktigt bra utgångsläge då jag slapp dra en meter uppför hela backen utan låg bara och avvaktade på Assarssons hjul tills dess att det började röra på sig bakom mig. Då drog jag till och fick snabbt en lucka som höll hela vägen till linjen.

Andra och tredje spurten gick inte lika lätt. Där visade Assarsson att en 53-klinga fram är det enda rätta då jag spann ur min 50-11 utväxling och han kunde "enkelt" ta hem de platta spurterna.

Till sista spurten var jag riktigt taggad att köra fort och där skulle inte utväxlingen spela någon roll då i stort sett hela spurten är uppför. Jag var dock lite orolig då jag fått några små krampkänningar under de tidigare spurterna men jag ville inte säga något och visa svaghet. Mycket viktigt att visa sig hård i såna lägen:)
Låg första delen av backen bakom Assarsson men gick sedan upp jämsides för att vara på säkra sidan och då hände det grejer. En av killarna agerade uppdragare till Magnus Dannemyr, (som för övrigt hade snabbast tid runt vättern förra helgen), och han drog iväg i full satsning och fick snabbt en lucka. Det var bara att försöka haka på och jag knaprade in meter för meter tills vi var på toppen av backen där jag lyckades passera honom några meter innan spurtlinjen. Riktigt gött! Kul att känna sig lite snabb emellanåt, kanske läge att köra någon tävling under GP-veckan för att komma ner på jorden igen:)

Ska försöka få in Burseryd i tävlingsplaneringen. Och eventuellt någon mer tävling. Vem vet?

2 kommentarer:

  1. Opp opp, målet är vid 50-skyltarna. Jag hade ett lättpass igår så jag slog av efter halva backen, körde bara tillräckligt för att rulla först över, du tror väl inte jag skulle bjuda dig på den segern ;)

    SvaraRadera
  2. Ok, tänkte väl att du gav dig lite väl lätt där på toppen:) Hade diskussion med Joakim Assarsson innan backen om var spurten slutade men nu vet jag säkert till nästa gång:D

    SvaraRadera