11 juli 2011

Fixardag

Har väl inte gjort sådär förfärligt mycket idag.
Inledde med en sovmorgon till klockan nio innan det var dags att gå upp och käka frukost.

Tog sen tag i projektet att ta loss ett minst sagt vällimmat crossdäck från fälgen på mina finhjul. Inte helt lätt kan jag säga, fick slita, dra, pilla och skära för att det skulle lossna.
När det väl var av uppstod ett nytt projekt. Pilla gammalt lim.
Det tog mig över en timme att få bort allt gammalt överflödigt lim från fälgen. Samlade ihop limmet i en liten boll bara för kul skull, vägde bollen till 10 gram:) Värt besväret alltså!
Jag lyckades även med konststycket att kränga på ett nytt landsvägsdäck på den nyss rengjorda fälgen. Först hade jag inte ens tänkt att ge det ett försök då både pappa och jag var tvungna att hjälpa till för att få på framdäcket, men på något vis fick jag på det här själv. De här däcken tänker jag bara punktlimma där de sitter för att göra det enkelt, både nu och när jag väl ska ta bort dem.

Vägde grejerna också när jag ändå var i farten. 1784g för komplett hjulset med däck och snabbkopplingar. Rätt bra tycker jag! Skulle ju kunna kapa ytterligare hekton om jag skaffar andra snabbkopplingar och lättare däck.
Det lär ju bli under 2kg med kassett på.

Har hunnit tvätta bort Rättvikssanden från cykeln också. Den såg lite moloken ut där den stod och vilade i förrådet men nu är den fit for figt igen. Nästa kraftprov blir SM som startar på onsdag. Då blir det full gas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar