05 februari 2012

Det går bra nu!

Gick in i långhelgen med målsättningen att träna 10h, det blev 12:)

Hade inte riktigt bestämt mig igår kväll om jag skulle sätta mig på monarken idag eller om jag skulle köra ute. Trots kylan var det något som lockade med utecykling, så för att inte gå miste om något ställde jag ett alarm för att komma upp i tid. Det hade troligtvis inte behövts för jag har ändå vaknat ca en timme innan alarmet, både lördag och söndag.
Vädret var strålande imorse och av flaggorna utanför fönstret att döma blåste det rakt uppifrån. Att termometern visade -9 gjorde inget, så jag tog en lugn frukost med efterföljande kaffe innan jag kittade mig för några timmar i sadeln.

Idag tog jag finlurarna till iPoden och nya batterier till sulorna så inget kunde gå fel! Lite kallt blev det ändå om fötterna, men i övrigt frös jag ingenting.
Solsken i 3,5h och sista halvtimmen kördes i kraftigt snöfall där sikten var begränsad till ca 50m, kul:) Körde så mycket oplogat jag kunde hitta på slutet och sladdade lite hit och dit på vägarna.
Nu längtar jag till säsongen för att se vad all vinterträning ger för resultat, det här kan bli bra tror jag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar