10 september 2012

Race rapport

Trots att jag vann "klungspurten" igår på Anundsloppet blev helgen inte riktigt som jag hade hoppats.
En förkylning i veckan innan gjorde att jag var mycket tveksam till om jag överhuvudtaget skulle ställa mig på startlinjen i helgen. Men när det nu var årets sista tävlingar ville jag så gärna köra och så fick det bli. Hela helgen hade jag sedan Chisses ord om att köra gp-lopp mest sitter i huvudet:)

Sista chansen i Ramnäs i lördags gick väl inget fidare för egen del. Efter fyra-fem varv trodde jag på allvar att jag skulle spy ner någon i klungan, så kändes det i kroppen. Men jag höll mig, och efter att ha bryggat upp till en av dagens utbrytningar fick jag väl där, ge mig ganska snabbt och föll tillbaka till det som återstod av klungan.
Med några varv kvar blev vi varvade av suveräna Jocke som återigen vann en tävling, och som reglerna säger, "varvad cyklist utgår", så klev jag av.
Det ska tilläggas att Jocke varvade alla utom sju andra åkare, bara det att några inte verkade förstå reglerna och fortsatte ändå.

Gårdagens tävling gick väl lite bättre. En 17:e plats är väl inget att skryta med egentligen men det var ändå kul att få några cup-poäng, om än bara några få:)

Om bara den där förkylningen kommit veckan efter sista tävlingen istället för veckan innan, då hade det kunnat bli så mycket roligare! Jag hade knappast vunnit någon av dagarna för det, men jag hade kanske suttit med i någon av utbrytargrupperna och tagit ännu fler poäng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar