21 januari 2013

Nyckeln till framgång!

Förberedelser är som de flesta vet mycket viktigt för att lyckas här i livet. Så därför har jag utarbetat en ny morgonrutin som jag tänkte testa imorgon. Allt för att ge mig själv bästa möjliga start på dagen utan massa krångel och att det tar lång tid.

 Jag har kopplat en timer till espressomaskinen så att den går igång vid femtiden för att vara varm, (viktigt), och klar för ett skott eller två till frukost.
 Jag har mätt upp och "portionsförpackat" 8g kaffebönor i varsin burk med tätslutande lock. Onödigt att mixtra med påse, skål och våg på morgonen när tiden är knapp.

Med det här upplägget kommer det troligtvis gå snabbare att fixa en espresso än vad det hade tagit att göra kaffe i exempelvis aeropressen. Att det dessutom går betydligt fortare att dricka 3cl espresso än 25cl pressat kaffe gör det inte till en sämre idé. Nu lär jag hinna ta mig tid att njuta av de underbara dropparna även på morgonen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar