31 oktober 2009

Inte enligt planen...

Idag var det då dags för min crosspremiär, både för året och på "nya" cykeln. Det gick Rätt skabbigt kan man säga. Det är lättare att räkna upp vad det var som fungerade än vad som inte fungerade.

Det som fungerade var jag själv och i viss mån växlarna, resten gick piss!
Efter ca 500m smäller det till i cykeln och jag tror att kedjan gått av. Det hade den inte, så det var bara trampa vidare. Efter ca 800m hoppar kedjan av och när jag stannar och lägger på den blir jag passerad av ALLA så jag är tvärsist. Efter ungefär 1km hoppar vajern till bakbromsen så jag tvingas stanna och sätta tillbaka den, sen kan jag äntligen börja jaga lite.

Efter ca två varv är jag ikapp en grupp på tre personer som inte körde så fort, och jag försöker gå om. När jag kommer ur en kurva och skall dra igång ståendes rappar det till och jag slår knät i styret och välter nästan av cykeln. Jag inser då att jag kommer bli tvungen att fortsätta tävlingen sittandes, inte optimalt direkt...

Bakhjulet börjar sen strula mer och mer och det rappar efter i stort sett varje kurva så jag bestämmer mig att fortsätta tills Darvell kommer ikapp så jag kan bli avplockad, det gör han efter ca 36 minuter.

Sammanfattningsvis var den här tävlingen ett riktigt bottennapp! Det enda positiva var nog att speakern uppmärksammade mina "crosstrumpor" :D

Nu måste jag fixa ett nytt bakhjul till nästa tävling, Bäckstedts gamla Cosmic-hjul har nog gjort sitt nu. Nu får det nog hänga som prydnad på väggen i garaget.
Kolla in på cxcupen.se senare ikväll eller imorrn, med lite tur kanske det kommer med någon bild på mitt dyk i sandlådan:)

Hade fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar