10 oktober 2009

Trött men nöjd!

Nu är jag hemma efter min cykeltur. Vädret visade sig från sin bästa sida imorse då jag gav mig ut vid tiotiden, sol, blå himmel och 7-8 grader varmt. Härligt!

Styrde iväg ner mot Mem för att ta kanalbanken in till Söderköping, eller Sörping som vi säger här omkring. Körde vidare på kanalbanken genom Sörping ända ut till golfklubben och tog asfalten upp mot stan. Genom stan ut mot Svärtinge, tog av på en grusväg och körde ut till Sörsjön, därifrån asfalten hem.

Hade räknat med att det skulle ta drygt tre timmar. Det blev fyra. Tur att man plockade med sig en Swebar för säkerhets skull. Var påväg att ta den redan efter två timmar eftersom jag trodde att det inte var så långt kvar. Men bestämde mig för att vänta till tretimmarsgränsen innan jag åt den. Efter drygt två och en halv timme var jag rätt så hängig och jag räknade ner minut för minut för att tillslut få äta upp den:D Den satt fint!

Cyklade förresten förbi backen där jag ställde av Öijer i våras på Kolmårdsbiken, det gav lite extra energi:)

Nu måste jag äta, massor! Drygt 3000 förbrukade kallisar ska fyllas på igen...

2 kommentarer:

  1. Och du hälsade inte på mig när du åkte förbi? ;) För jag antar att du åkte förbi eneby? :P

    SvaraRadera
  2. Jo, visst cyklade förbi eneby. Var nästan påväg att stanna till och fråga efter vattenpåfyllning, mitt var slut, men det var så kort hem:D Nästa gång då;)

    SvaraRadera