05 oktober 2009

Sommaren är deffinitivt slut!

När jag cyklade hem från jobbet idag upptäckte jag en sak som inte funnits tidigare i år, ett säkert tecken på att sommaren är slut, att hösten är här och att vintern är påväg!

Jag pratar inte om att löven ändrar färg och ramlar till marken, inte heller om att mtb-säsongen är slut och att cross-säsongen börjar, att alla fåglar flyger söderut i fina v-formationer är inte heller rätt.

Jag pratar naturligtvis om de orangea vägpinnarna med reflexer som numera står uppställda utmed vägarna här på landet:D
De fanns inte imorse, men nu finns de, så nu kan det börja snöa hejvilt utan att vi riskerar att åka i diket:p

Har förövrigt konstaterat en sak idag, att köttbullar troligtvis är den mat som ger sämst eftersmak i munnen. Det blir ju jätteäckligt när man har ätit och typ en timme efteråt. Detta då jag åt köttbullar både igår och idag, och tänkte på den trista eftersmaken båda gångerna. En maträtt som däremot ligger högt upp på listan över maträtter med bra eftersmak är nog tacos:D

Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar