29 september 2010

Nästan väggad

Planen för idag var att äta frukost vid åttatiden för att sedan ge mig ut och cykla vid tio, men det sprack direkt. Klockan var ställd så jag skulle vakna vid halv åtta, vilket jag gjorde. Men jag tryckte på snooze och vaknade inte igen förens halv nio. Antingen har jag tryckt på snooze ca 8ggr utan att veta om det eller så har jag somnat ifrån radion, ett mysterium...

Med en senare frukost än planerat så försvann mina planer om att cykla vid tio och jag tänkte att jag skjuter på det till elva. Men det gick inte heller. Istället hjälpte jag mamma att måla och jag kom inte iväg ut förens vid halv ett, 4,5h efter frukost.

Allt gick mycket bra första timmen och den där goa cykelkänslan infann sig. Under nästa halvtimme så började det kännas att jag inte cyklat på över tre veckor och sista halvtimmen var jag rejält trött. Tack och lov att jag vände hemmåt i tid.
Väl hemma tryckte jag snabbt i mig en bulle, ett äpple, ett stekt ägg och en recovery shake.
Jag fick en bekräftelse på att jag tagit ut mig efter att jag duschat då jag knappt orkade att torka mig i håret. Det var liksom jobbigt att gnugga med handduken fram och tillbaka:D
Jag har dessutom fått några korta kramphugg i låren efteråt, det gillas;)

Förresten, om ni tänkt köpa/byta cykel till nästa år så spana in min annons på Happymtb

Imorgon är planen att jag ska åka in på ck antilopens ungdomsträning och slå Stefans banrekord på "Hasses bana" :)
Vi får se om det går...

That's all for now!
Hade fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar