08 december 2011

Jobb!

Efter att ha städat båten hela dagen är jag smått trött på disktrasor, moppar, rengöringsmedel, dammsugare och fönsterputs.
Men inget ont som inte har något gott med sig. Anledningen till mastodontstädningen är självklart att det ska vara rent och snyggt när vi går på julledigt.

Många jobbade sin sista dag idag, själv kör jag på några dagar till innan jag tar semester på onsdag nästa vecka. Därefter avnjuter jag en julledighet innan vi börjar jobba igen 9:e januari.
Säga vad man vill om mitt jobb men ledigt, det har man! Eller vad sägs om ca 18-19 veckor ledigt/år? Inte illa :D

En ubåt av Näcken-klass som ska bli museeföremål på marinmuseet nästa år bogserades ut ur hamnen igår.

Genomförde ett TC-pass av rang tidigare, 4x15min. Inget mjölksyrachockpass men nog så jobbigt, och på något konstigt sätt skönt.
Imorgon tänkte jag gå all-in med styrkeintervaller. Tvivlar på att det kommer kännas lika skönt... Risk för psykbryt när kadensen kryper ner runt 50 och alla kroppsdelar skriker efter vila;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar