18 december 2011

Slasksöndag

Två veckor har gått sen jag senast satt på en cykel utomhus och därför fanns det idag inte några ursäkter för att stanna inne och slöa på sofflocket utan det var bara till att klä på sig och ta sig an uppgiften, distanscykling.
Med en ynka plussgrad ute, fallande snö och motvind gav vi oss iväg jag och pappa. Han med ambitionen att köra två timmar, jag tänkte mig det dubbla. Det blev det dubbla.
Vi bestämde oss lite strategiskt för att köra Glan runt, med intentionen att börja med motvind och få köra hemåt i medvind. Tro det eller ej, men idag höll planen och efter att ha cyklat nästan två timmar i konstant motvind och snön rakt i ansiktet bytte vi riktning och snön föll istället med oss.

Bäst av allt på hela passet var mina nya Sealskinz-handskar. Jag blev inte blöt och frös inte en enda gång om händerna. Jag ger dem högsta möjliga betyg! Rekommenderas varmt för er med kalla händer:)
Fred ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar