18 juli 2012

Lugn bara lugn!

Ingen panik gott folk, jag har inte dött och bloggen är inte nedlagd! Senaste dagarna har jag haft sån där semester, ni vet när man inte längre stannar hemma utan man transporterar sig till annan plats, ort, land eller vad man nu känner för.

Jag fick erbjudandet i söndags att åka med till Emma utanför Uddevalla och på måndagen satt jag, mamma och pappa i bilen på väg dit. "vanliga" människor brukar förknippa semester med sol, bad, glass och lugna stunder, vi hade sol i alla fall:)
I måndags jobbade vi ute på gården och körde hö tills klockan var ett på natten, så länge har jag inte varit vaken på jag vet inte hur länge!?
I tisdags fortsatte vi köra hö, men då blev det bara "halvdag", vi var klara redan vid åtta på kvällen...

Imorse när jag vaknade hade jag rätt go träningsvärk i rygg och armar efter alla dessa hundratals höbalar som skulle lastas, lossas och lagras.
Idag var det inte några viktiga arbeten på schemat så jag tog en runda på hojen istället och lämnade övriga kvar på gården. Efter att ha granskat kartan ett tag gav jag mig iväg på okända vägar med siktet inställt på Orust. Det gick förvånansvärt bra att hitta och jag tog mig till Orust norrifrån och tvärsade sedan hela ön ner till Svanesund där jag provkörde gp-banan och prologen för Svenesunds 3-dagars senare i år. Därefter tog jag färjan över till fastlandet igen och cyklade hem.
En liten felkörning senare var jag tillbaka på gården och det vara bara duscha, äta, packa bilen och åka hemmåt.

Till helgen bär det av igen, den här gången mot Skåne och en ny tävlingshelg, hoppas på fint väder och lika fina ben:)

Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar