26 juli 2012

Tandläkaren

Gjorde mitt första besök hos tandläkaren sedan 2009 idag, mycket kan hända på tre år, men tydligen inte i in mun. Mina tänder var lika hela och fina som de brukar, inte mig emot:) 
Det här var första gången jag behövt betala för ett tandläkarbesök och var väl lite oroad innan för hur mycket jag skulle behöva hosta upp för några minuter i heta stolen, men döm av min förvåning när hela kalaset slutade på ynka 160kr! 
Tandläkaren informerade om att jag kunde skaffa tandvårdsabbonemang och betala en viss summa varje år för fria undersökningar, men hon avslutade med att det var nog inget som jag var i behov av, jag kunde lika gärna vänta några år med det. 
Känns ju fint i alla fall att veta det!

Batman-smygpremiären i tisdags var en höjdare! Jag kom på mig själv flera gånger under filmens gång att jag satt och spände hela kroppen pga spänningen i filmen, det om något visar väl hur bra filmen var! 
Värdig uppföljare, helt klart!

Ikväll är det volleyboll på programmet, ska strax in mot stan och möta upp grabbarna för en mini-reunion från högstadiet och lira lite, gött mos!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar