11 juli 2012

Onsdag

Hade som plan att cykla ca 4h idag, och efter intagen frukost var jag ute på trappan och kände lite på vädret. Det kändes väl sådär, lite kyligt och rätt blåsigt, så jag var lite tveksam. Men sen satte jag mig vid datorn en stund och läste på Chrisses blogg att han satt och ladda för 5h i ett regnigt Skåne. Efter det kunde jag inte riktigt med att klaga på vädret här i Norrköping, det var trots allt ca 20 grader varmt...

Efter lite fixande och möblerande med alla prylar här hemma och en pannkakslunch gränslade jag cykeln och stack iväg. Tog det säkra före det osäkra och tog på mig vindvästen och stoppade regnjackan i backfickan.
Efter ca en timmes cyklande hittade jag ut på aldrig tidigare utforskade vägar, hittade en riktig guldklimp! Inte en enda bil, skog på sidorna som vindskydd, kurvigt och kuperat, hur kul som helst! Den där västen jag hade på mig öppnades rätt kvickt och efter att jag tröttnat på fladdrandet på ryggen åkte den ner i fickan.
Nu sken även solen och temperaturen hade stigit till närmare 25 grader enligt min garmin, så det var inga problem att hålla värmen, tvärt om:)
Sista 1,5h gick på välkända vägar och bara någon mil hemifrån mörknar himlen framför mig och jag tar i lite extra för att komma hem och slippa regnet. Kunde knappast haft bättre timing idag, när jag parkerat cykeln och gått in började det smattra på altantaket.

Bild från Kinnekulleloppet, jag i spets på klungan, good times:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar