05 augusti 2012

Dubbelfel

Dagens planerade rutt gick inte helt enligt plan. Två gånger fick jag vända 180grader och köra tillbaka när de tänkta vägvalen var grusväg. Första felet tar jag på mig, där har jag aldrig kört förut så det var lite av en chansning att den vägen skulle vara asfalterad. Men den andra, där har det varit asfalt så länge cykeln varit uppfunnen, men inte nu längre. Nu var den slingriga och fina vägen vid Gårdeby uppriven och belagd med sten och grus, inget racerföre direkt.

Med dagens pass inräknat summerar jag en träningsvecka på drygt 20h, det är jag mycket nöjd med! Mest nöjd är jag att trots den stora träningsmängden har det varit hög kvalitet på träningen, det hoppas jag ger resultat under slutspurten av säsongen.

All träning i veckan har skett på min fina Madone-cykel, och som tack för dess fina prestation har jag idag omsorgsfullt tagit hand om den. En rejäl rengöring innehållande avfettning, tvätt och vaxning.
Nu står den och glänser så fint i väntan på nya äventyr, det dröjer nog inte allt för länge:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar