21 november 2012

Kramp, kaffe och råplugg!

Dagarna rullar på i rasande fart och jag har just nu lite för mycket att göra på lite för kort tid, känns det som åtminstone. Det är diverse skolarbeten som skall hinnas med så som rapportskrivning, lab-oppositioner, matteuppgifter, instuderingsfrågor, möten mm. Som tur är har jag, i teorin, tomt på schemat på fredag, men den tiden har jag redan fyllt med diverse annat. De där instuderingsfrågorna gör inte sig själva tyvärr...

Igår hände något som aldrig tidigare hänt mig. För första gången någonsin fick jag kramp under tiden jag tränade på cykeln. Kramp är annars inte så ovanlig att det slår till när jag ligger i soffan efter ett långt och härligt distanspass, eller i bilen på väg hem från tävling. Men igår så slog det alltså till när jag satt på monarken, mindre skönt! Jag som tidigare skrattat lite i smyg åt de som "krampat bort sig" på tävling, nu kanske jag också måste genomlida det någon gång framöver.

Idag var jag på Jollas sista kaffeprovning, för säsongen. Nu stundar en hektisk tid inför jul och de har inte tid till detta nöje men förhoppningsvis återkommer det efter jul. Håller tummarna för det!
Jag lär gå dit någon gång per vecka ändå bara för att få mig en fin espresso och en god pralin. Är det något fik man ska besöka i Norrköping så är det Jolla. Glöm alla mainstream-ställen som rynkar på näsan och lägger pannan i djupa veck när man frågar om kaffets rostningsdatum. Nej, unna dig själv det  där lilla extra och beställ en dubbel espresso hos Jolla och bara njut!

Kaffet vid dagens provning. Fruktigt och syrligt, tummen upp för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar