11 november 2012

Sicken helg!

Den här helgen har varit kanon från början till slut!
Inledde det hela i fredags med Dolphinsmatch, ett klassiskt möte mellan Dolphins och LF Basket från Luleå. Det var jämnt i 30 av 40 minuter, sen gjorde Dolphins ett ryck och vann till slut med 87-77.

Lördag och söndag har jag tränat och umgåtts med mina nya lagkamrater i CK Hymer i Linköping. Vi hann med det mesta, allt från ram & bakväxelhaveri med efterföljande puttning av lagkamrat i 16km, cykelcross-staffett och distans med skyltspurter.
En rätt sjuk grej är att jag trampade ur på tyngsta växeln under tiden jag hjälpte till att putta på Niklas som pajat hojen...
Mellan träningarna har vi hunnit snacka mängder med cykel och om nästa år, och en och annan pingismatch mellan varven. Vi är ett gott gäng som kommer ha kul ihop på vägarna nästa säsong, det är jag säker på!

Emma har varit här och hälsat på med lilla Wilmer i helgen med, så efter avslutade träningar har jag hunnit med att ungås lite med dem också. Han är bra söt den lille parveln:)

Jag har hunnit testa min aeropress tillsammans med min ännu nyare kaffekvarn. Fick nämligen en kvarn av pappa i fredags när han kom hem från några dagars jobb i exotiska Skåne. Första intrycket av det nya kaffet är mycket goda! Fem av fem toasters, kanongott!

Som grädde på moset avslutade jag helgen med att gå på Johan Glans' show i De Geer-hallen. Det räcker väl att säga att jag stundtals inte kunde sitta stilla av allt skratt och att jag nästa började gråta, så bra var det!
Zassenhaus Brazilia, fina grejer!

Tre malningsgrader finkaffe, och en färdigmalen fulkaffe. Om det här var en luktblogg hade ni enkelt kännt skillnaden:)

20g finmalet, 90° vatten, bryggtid 90sek, enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar