26 december 2012

Jullov!

Lilljul, julafton och juldagsfika har alla avverkats senaste dagarna. Mellan alla julklappar, prinskorvar, skumtomtar och chokladtryfflar har jag hunnit med några timmar träning och självklart en hel del kaffe:) Är numera stolt ägare av en espressomaskin, och inte vilken maskin som helst, en Rancilio Silvia. Det har blivit åtskilliga försök till att göra den perfekta espresson. Tyvärr kan jag väl inte säga att jag är där riktigt ännu, men några fullt godkända har ändå pressats genom maskinen. Det finns lite att jobba på där.
Ytterligare en ny grej på kaffefronten är mina nya proslinsfilterhållare som jag fick i julklapp. Måste säga att det här jullovet är väldigt bra för att hinna testa alla prylar och experimentera lite.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar