10 april 2011

Motvindsslakt!

Hade redan i torsdags/fredags bestämt att jag skulle ta ett längre pass idag. Så imorse klev jag upp full av förväntan och nyfiken på vädret. Med sol och lite moln verkade ju allt bra, men som vanligt här nere så blåste det en del. Men inte tillräckligt för att förstöra mina planer om 3-4 timmar ute på vägarna.

Fick med mig Condrup som hängde på i början av passet, lite imponerad ändå över hur lättränad han verkar vara. När han vek av fortsatte jag några mil till i motvinden innan jag styrde hemmåt.
Insåg rätt tidigt att klockan skulle dra iväg och 3-4 timmar skulle bli 4+. Väl hemma stannade klockan på ganska precis 4:30, helt ok.

Ska dock erkänna att jag blev rätt sliten mot slutet. Inte nog med att första 2,5 timmarna var i konstant motvind vände vinden när jag var på väg hem så de sista 20km var också i motvind, inte riktigt vad jag räknat med. Men sånt där ska ju vara karaktärsdanande har jag hört. Bra för psyket:)

Nu ligger jag halvt utslagen i soffan och gör ingenting. Har blivit lite sugen på ett par skins eller liknande, kanske skulle beställa ett par!? Vet dock inte om det bara var en fluga 2008-2009 då de flesta spenderade somrarna i skins med shorts ovanpå, eller om det fortfarande är folk som använder dem?

Hade fint!

2 kommentarer:

  1. Kompressionstights, åtsittande plagg som ska öka blodcirkulationen i benen och påskynda återhämtning.

    http://www.skinsusa.com/index.php/en/mens-products/travel-and-recovery-mens/travel-recovery-long-tights.html

    SvaraRadera