27 april 2011

Projektarbete

Efter att ha spenderat förmiddagen med att göra i stort sett ingenting kände jag att jag behövde ta tag i något och aktivera mig. Träning kändes ett tag som en bra idé, men jag insåg att med den känslan jag hade i benen skulle det mest vara bortkastad tid och inte ge någon direkt effekt. Så det gick bort.

Istället tog jag fram en gammal cykelram och började pilla lite med den. Tänkte att det här ska bli ett litet "projekt". En gammal sleten racerram ska bli någon form av cykelbart fordon, just nu vet jag inte om det blir en fixie, single speed eller en hybridhistoria.

För att dra ut lite på arbetet tänkte jag undvika att bara sätta på massa komponenter jag har liggande, vilket jag kunnat göra på en timme drygt. Hur kul hade det varit. Då hade jag varit lika sysslolös imorgon som jag var idag.

Nej, lite djupare ska jag nog gå i det här är planen. Så jag har börjat slipa bort lack idag för att om möjligt hinna lacka om den innan jag åker tillbaka till Karlskrona. Det är i alla fall tidskrävande så jag har att göra imorgon:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar