29 maj 2011

Borlänge tour 2011

Hemma igen efter en kanonhelg i Borlänge, precis som det brukar vara där uppe. Borlänge cykelklubb levererar år efter år kanske Sveriges bästa och roligaste tävling, i alla fall i mina ögon. Av årets 52 helger platsar Borlängehelgen i Maj lätt in på topp tre, alla kategorier.

Prologen gick ju dock inte till historien som mitt livs lopp direkt, men igår, då...
Igår på xc:t gick det riktigt bra. Det kändes bra loppet igenom och jag kunde verkligen köra på, mycket snabbare än på länge. Extra kul att de som låg i samma grupp i början av tävlingen föll ifrån en efter en tills det bara var Johan Axelsson kvar, men även han fick ge vika på sista varvet. Nu ska jag bara förbättra mig några procent och bli lite snabbare i starten så jag kan klättra ytterligare i resultatlistorna och hänga på de som är ännu snabbare:)

Idag på tempot gick det också väldigt bra till en början men tyvärr drog jag omkull efter drygt halva loppet och tappade drygt 20 sekunder, lite surt men det var som tur var inget som spelade in på totalresultatet för helgen. Det blev en tiondeplats för mig i H Elit, en tiondeplats jag är mer än nöjd med.

Hittade ett par bilder från prologen i fredags, tagna av alltomcykel.se



2 kommentarer: