14 maj 2011

Hemma igen!

Nu är vi äntligen tillbaka på land efter att vi varit ute med båten nästan två veckor i streck.
Även om den här övningen har varit den roligaste och bästa jag varit med om så är det alltid lika skönt när tamparna kastas iland och förtöjningen är ett faktum.

Under övningen har vi hunnit med en mängd saker. Jag tänker inte beskriva i detalj allt vi gjort men höjdpunkterna var när vi sprängde två minor och att jag flög helikopter.

Det kan ha varit det roligaste och häftigaste jag gjort någonsin. Helikoptern skickade ner en ytbärgare ombord på fartyget och plockade med mig upp för att flyga en runda över Karlskrona och sen släppte de av mig på fartyget igen.
Flygturen varade bara några minuter men jag satt med ett stort leende hela tiden gladare än ett barn på julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar