16 maj 2011

Efter solsken kommer...

Solskensturen igår följdes upp av ytterligare en idag. I alla fall de första tio minuterna, sen började det regna lite lätt och ökade succesivt. Efter 20 minuter var skorna genomblöta och det började även att hagla.
Men i min värld är regn ungefär det samma som motvind i cykelsammanhang, dvs ingen man längtar efter men att ta sig igenom det är karaktärsdanande:) Så jag pinnade på i hopp om uppehåll vilket resulterade i en halvimme torrt väder innan det började regna och hagla igen och fortsatte så konstant i en timme tills jag kom hem.

Nu hoppas jag bara att kläder och skor har torkat tillräckligt för om en stund ska jag ut igen och köra. Den här gången med 1.sergant Assarsson. Jag ska följa med honom till Karlskrona CK´s träning, Pro tour Karlskrona som de kallar det:)

Hade fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar