21 januari 2012

En Salming

Dag två i min mjukstartsperiod efter sjukdom och jag bestämde mig för att gå till gymmet och tillfälligt skrämma upp pulsen till för stunden ovana höjder.
Till min stora förvåning gick det mycket lättare än väntat, trots att jag tog det lugnt i början var jag mot slutet av passet uppe på ungefär samma vikter och antal reps som innan både sjukdom och ledighet.
Vägde dessutom in på exakt samma vikt som Pumpen innan passet, 63,9kg.

När jag gjort mina övningar och inte längre gjorde någon nytta i gymmet belönade jag mig själv med att basta lite, precis som den forna hockeykungen och kalsongmannen Börje Salming.

Nu sitter jag med kaffet i handen och fintänker lite på livets stora gåta. Däremellan drömmer jag mig bort till mitt tillfälliga "happy place". Det är en plats där bara regnar på vilodagar, vägarna är nyasfalterade, benen rakade och solen skiner. I den underbara världen susar jag fram på min Trek och sprätter i varje uppförsbacke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar