20 januari 2012

Misärcykling

Jag har sedan länge fått nog av att vara sjuk och riktigt längtat tillbaka till träningen mer och mer för varje dag som gått. Senaste vettiga träningspasset jag genomförde var 3:e januari, ni hör ju själva, katastrof!

Igår kände jag ändå en klar förbättring och bestämde mig för ett lättare rullpass idag, så sagt och gjort, Jag drog på mig all tänkbar klädsel och utrustning som är nödvändig för cykling i temperaturer runt nollan och gav mig ut. Även om det var skönt att äntligen röra på sig mer än mellan sovrummet och vardagsrummet kändes det riktigt dåligt.
Det gick långsamt och jag blev andfådd som om jag kört tröskelintervaller.
Men nu är det i alla fall gjort och just nu känns det faktiskt väldigt bra. Ska fortsätta lite försiktigt i helgen med lättare träningspass och hoppas jag kan vara tillbaka 100% i veckan.
Inte bara för min skull, monarken har stått oanvänd alldeles för länge nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar