09 april 2012

Fullt ställ i verkstaden!

Meckade cykel mer eller mindre hela förmiddagen och en bra bit in även på eftermiddagen. Crossen stod i fokus och jag avrustade den efter vinterhalvårets trogna tjänst, den var i stort behöv av en uppfräschning! Först en grovtvätt och sedan bort med skärmar och av med dubbdäcken innan jag gick in på finliret.
Nya klingor på vevpartiet, nya Sram-reglage, ny bakväxel, nya vajrar och höljen rakt över.
Tyvärr glömde jag framväxeln i Norrköping så den är inte monterad, styrlinda behöver jag köpa och jag bör nog byta styrstam för att om möjligt efterlikna sittställningen från racern så mycket som möjligt.
En del småfix kvar alltså, men det kan nog bli en rätt så duglig träningshoj av det här i slutändan!

Imorgon väntar jobbet igen, över tre veckor sen sist, tvivlar dock på att det hänt något nytt där på sen dess så jag ska nog klara mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar