15 januari 2010

Nyttigt "snacks"

För omväxlings skulle så kommer här ett inlägg skrivet innan klockan 20:00, allt för att göra mina behövande läsare nöjda och lite överraskade.

Sitter just nu på jobbet och har intagit en välbehövlig lunch. Börjar inte förrens om en kvart. Jag kommer precis ifrån squashhallen där jag spelat en omgång med Hannes.

I brist på annat att göra så surfade jag in på Aftonbladets sida. Något som jag aldrig annars gör, dels för att jag inte har tid, men också för att jag inte har lust. De skriver sällan om något som kan klassas som intressant, och är det det så är det sällan sant.

Men den här gången hittade jag en rolig grej. Som många säkert vet så är det här med tjockissar ett problem som bli större och större. I alla fall är det vad som sägs i media, och nu har det publicerats en lista på alternativa kvällssnacks som också är nyttiga.
Så istället för godis, chips, läsk och glass skall man nu, om man vill vara nyttig, ersätta dessa godsaker med alternativ som kolsyrat vatten, knäckebröd, en tesked jordnötssmör, ett stort glas vatten, en liten chokladbit osv.
Hela listan kan ni läsa på: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article6130864.ab

Mycket nöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar