21 december 2011

Dagens


Fem timmar senare, på minuten, låg jag utslagen på mattan i hallen för trött för att sträcka mig efter vattenflaskan som stod några decimeter för långt bort för att jag skulle nå den från min fosterställningsposition...
Ibland är livet hårt:)

Jag känner mig rätt nöjd över hur bra rundan blev. Siktet var inställt på >4,5h och efter gårdagens 3h var jag rätt sugen på 5h idag, dels för att spräcka 5timmarsgränsen för första gången i vinter, men också för att snitta 4h/dag tisdag och onsdag.
Jag hade ingen runda bestämd när jag satte mig på cykeln imorse men när jag väl rullade iväg brainstormade jag ihop en lite snabbt med möjlighet till både skarvning och avkapning beroende på vad klockan visade.
I teorin en fin tanke, men med mobilen som enda klocka, förvarad i en blixtlåsförsedd ficka på ryggen och stora trefingervantar på händerna är ingen vinnande kombination. Jag tittade därför bara på klockan en gång, vid kisspausen i Mem efter 2h. Därefter körde jag på bära eller brista-konceptet och brydde mig inte om klockan förens dess att jag rullade in på garageuppfarten och hoppades på det bästa.

1 kommentar:

  1. Grymt starkt!! :) Gillar din känsla på minuten där.
    Härligt blogginlägg har du ju lyckats skriva så krafterna är på gång tillbaka? Planerar du någon mer tur före julafton? jag hänger gärna på! Kan både imorgon & fredag så hör av dig om du ska ut. Man vill ju inte missa något likande menar ja ;)

    SvaraRadera