11 mars 2012

Helgrutin

Har väl inte mycket att klaga på för tillfället, det går rätt bra nu:)
Solen skiner och kvicksilvret letar sig uppåt i de flesta termometrar, märks att våren är på väg!

Igår sken solen här i Karlskrona, men jag var i Kristianstad och där regnade det. Ingen höjdare direkt, men det blev lite cyklande ändå. Men främsta anledningen att jag åkte dit var för att hämta hem min nya, och livs första, tempocykel. Trek givetvis!

Idag tog jag en distanstur till Emmaboda och tillbaka, plus lite annat, landade väl någonstans runt 14-15 mil till slut. Viss skillnad i sträcka mellan distanspassen på racerhojen och vintercykeln med dubbdäck:)
La in lite småryck och spurter för att försöka mig på en väggning, lät till och med bli att äta snickersen i bakfickan, men det ville sig inte. Jag höll mig ända in i mål. Men sen är det ju det här med att bo i lägenhet, måste ju knalla uppför trappor tre våningar och där rök mina sista krafter. Väl innanför dörren var jag tvungen att sätta mig en stund innan jag kunde tänka klart igen:)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar