30 mars 2013

Gran Canaria i bilder

Min telefon är verkligen inte konstruerad för att snabbt och lätt kunna knäppa bilder med kameran. Allt annat än användarvänlig funktion och jag förstår inte riktigt hur htc tänkte vid tillverkningen!? Därav har jag fotat mycket sparsamt under resan/träningslägret/semestern på Gran Canaria, men de få bilder som faktiskt ligger på SD-kortet kommer här.
Chefig packning av bilen!
Vi blev tilldelade lilla taxin när vi väl var framme.
Vädret var väl rätt ok ändå.

Vi monterade cyklarna och drog ut på en testrunda till Ayagaures. Träffade en norrman längs vägen och snackade lite.


Pappa upptäckte att han fick svindel av att cykla längs bergssidorna, och då var vi inte högre upp än ca 400m.

Första träningsdagens vägbeskrivning, resultatet blev drygt 5h och 3000 höjdmeter. Smakstart!
Här är en av de finaste stigningarna på hela ön tycker jag, från Mogan upp mot Ayacata. Även känd som cykelcitys träningstävlingsbacke.

Tydligen får inte enbenta personer i klänning åka hiss med två andra personer, trots att hissen tar fyra pers...
Land art längs strandpromenaden.

Cykeln gjorde sitt jobb klanderfritt! Grym hoj!

Spanjorerna är värdelösa på kaffe, så jag fixade lite på egen hand.
Sista dagen i väntan på taxi till flygplatsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar