14 maj 2010

58 mil i bil för 92 min träning...

Jodå, idag har jag cyklat, i Borlänge.
Pappa skulle dit på ett möte så jag fick följa med :)
Vi åkte hemifrån lite innan sju imorse och kom fram till borlänge vid elva. Pappa gick på möte och jag drog till Mellsta för att köra runt lite på banorna för Borlänge tour. Det stället är helt grymt! Första timmen körde jag bara runt runt i området på olika stigar utan att köra på samma stig mer än två gånger.

Det var grymt kul men det var rejält blött ute i skogen. Och inte blev det bättre av att det regnade konstant, men som sagt, kul ändå. En positiv sak var att de sandspår som annars brukar vara lite svåra och sliriga att köra i var hårda och packade tack vare vattnet:D

Jag hade ca 90 minuter på mig att träna innan pappa skulle vara klar och den tiden prickade jag nästan exakt, drog över med två minuter. Så efter att jag spolat av cykeln och duschat åkte vi iväg hemmåt.

Trots det dåliga vädret och ca 7 timmar i bilen så var det ändå värt det. Att cykla i Borlänge, vid Mellsta camping är går inte att jämföra med mycket annat. Det är sjukt kul! Så det är riktigt synd att jag inte kan vara med på tävlingen nästa helg:/

Nu ska jag nog tänka på refrengen och krypa till kojs.
Go'natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar