12 juni 2010

Då var det dags igen!

nu var det ett bra tag sen det uppdaterades här, men det har sin naturliga förklaring. Jag har de senaste två veckorna varit i karlskrona och på HMS Ulvön, dvs lumpen 24/7.
Och i brist på dator och en utlånad legend så blir det inget surfande. Men nu har jag fått låna kockens dator en stund så passar på att slänga iväg en kortfattad orientering av vad jag har haft för mig.

Vi har åkt båt från karlskrona till Berga söder om stockholm och letat efter minor på botten, detta gjorde vi från lördag till och med fredag morgon, dygnet runt. Det ärt sextimmarsvakt som gäller. Jag "jobbar" från kl 12-18 och från 00-06, däremellan är jag ledig och skall hinna med saker som att äta, sova, brandövning mm.

Nu ligger vi till kaj i visby och gör så ett dygn till ca. Så nu är jag ledig hela det här dygnet. Skönt! Hade tre vaktpass under natten till idag, grymt skönt att slippa det idag kan jag säga, det var kallt!

Nu är det dags för lunch ombord, sen får vi se vad som händer.
Hade fint!
Keep it up!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar