18 mars 2011

Ledig fredag!

Andra veckan på raken som vi får långhelg, riktigt skönt. Särskillt med tanke på att man kan hinna med att uträtta lite ärenden när alla affärer är öppna. Det är en stor nackdel med Karlskrona, allt är stängt på söndagar, konstigt tycker jag, normalt tycker andra. Vem har rätt?

I veckan har jag bl.a varit på halkbana i Olofstöm och sladdat runt med minibuss och bil. Kan ni tänka er, på betald arbetstid köra till och från halkbanan och dessutom få betalt under tiden man kör:D

Idag tog jag och Ejnar bussen ut till Amiralen för att kolla runt lite och leta gardiner. Det verkar ha tagit hårt på honom för nu sover han i soffan:)
Gardiner och gardinstänger hittade vi i alla fall och de sitter nu uppmonterade i vardagsrummet. Det blev ett riktigt lyft för rummet tycker jag, det har varit lite tomt och kalt här innan.
Ni kan ju själva avgöra hur ni tycker det blev.

Nu tänkte jag fortsätta dagen med en kopp kaffe. Henrik kommer hit snart så tänkte ta en fika med honom.

Hade fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar