11 oktober 2011

Crosspremiär och testdagar

I helgen avverkades två tävlingar på crossen. Det märktes att jag inte kört det sen 2009, första två varven var rätt chockartade och hjärta och lungor fick jobba rejält redan från start.
Fick väl ingen kanonstart på lördagens tävling i Kumla direkt. Fick slita ont för att plocka några placeringar och det spridde ut sig ganska fort. Men trots blodsmak och mjölksyra hade jag en bra trend loppet igenom och plockade ett par placeringar till mot slutet och slutade på en niondeplats som definitivt gav mersmak.

I söndags fick jag till en kanonstart och var först in i första kurvan. Några hundra meter senare var jag omkörd men ändå, klart man måste köra:) Banan var rätt mycket tyngre än på lördagen så trött och slutkörd rullade jag över mållinjen som åttonde man.
Kul med så mycket publik också som hejade!


Igår och idag har jag varit i Malmö och gjort tester för att bli flygledare. Jag var en av tre som klarade första delen igår så vi fick göra del två idag. Tyvärr har jag inte fått något resultat ännu så det blir en nervös väntan på att kuvertet ska trilla ner i brevlådan med beskedet om jag är godkänd eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar