31 oktober 2011

Crossrapport!

Crossen i Kungsträdgården var en riktig höjdare. Allt var bra, arrangemanget, publiken, banan, speakern, vädret. Det enda som saknades var väl de där riktiga kanonbenen och en fullt fungerande cykel.

Det kändes rätt ok ändå, men efter halva loppet när jag lagt på kedjan efter att den hoppat av vid trapphindret började växlarna strula. Det rappade lite och jag vågade inte stå upp under resten av tävlingen för att inte riskera något. Risken att halka omkull var tillräckligt stor ändå:)
Men att bara göra igångdrag sittandes är ingen hållbar taktik i cykling, och i synnerhet inte på en sån här bana. Så istället för att plocka placeringar mot slutet som jag gjort tidigare tävlingar fick jag nu se mig ifrånåkt av vissa.

Men jag säger bara nästa år, då...

Foto: Fredrik Winberg


Foto: Jonas Larsson

Foto: Andreas Nyström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar