14 januari 2010

Stairway to heaven!

För tillfället sitter jag och mycer lite och lyssnar på Led Zeppelin's klassiska "Stairway to heaven". Anledningen är att jag vill lära mig den på gitarr. Men, den är inte den lättaste låten att spela direkt.
I orginalversion är låten drygt 7 min. Just nu är det ungefär tiden det tar för mig att spela introt...
Så "lite" träning lär det nog gå åt innan den låten sitter:) Men den ska jag lära mig, även om det känns omöjligt nu, det ska gå, det borde gå! I alla fall introt, det är det som är snyggt.

Senare ikväll är det premiär för "Succéduon med Anders och Måns", det ska jag verkligen titta på! Äntligen är de tillbaka i rutan, ett riktigt kärt återseende;)
Som uppvärmning inför kvällen kan ni ta er en titt på ett av deras bättre inslag från tidigare program med dem, mycket nöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar