17 april 2010

Helt slut!

Sitter här lite halvt avslagen framför datorn. Börjar så sakteliga vakna upp ur koman.

Idag har det bedrivits fysisk aktivitet må jag säga. Cykling!
Eftersom jag är hemma och är ledig tänkte jag att det var ett bra tillfälle att ge sig ut och cykla och framförallt prova nya cykeln. Kul tänkte jag. Det var det också, de första 4 timmarna...

Vi var ett helt gäng som körde ute på Kolmårdsbiken-banan, och allt gick mycket bra. Jag visste redan från början att jag skulle cykla hem, vilket tar ca en och en halv timme därifrån, så jag skulle inte köra hela varvet utan vika av efter ett tag och köra hem. Det gjorde jag också, i och försig lite senare än jag tänkt men det gjorde inget.

Men på vägen hem blev jag riktigt trött och tog helt slut. Så trött att jag faktiskt ringde till mamma så att hon fick komma och hämta mig i stan. Jag kunde inte cykla längre. De 15 kilometerna hem därifrån som normalt brukar ta drygt 30 minuter hade säkert tagit minst en timme idag. Nu slapp jag det.

Totalt var jag ute i drygt fem timmar, med effektiv cykeltid runt fyra och en halv. Kanske inte så konstigt att jag blev trött, jag har inte cyklat så länge sedan Finnmarksturen i augusti förra året.

Nu ska jag snart äta och se till att återhämta mig så jag kan tvätta cykeln sen, den är rätt skitig:)

Hade nice!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar