22 juli 2010

Cykel och semester!

Den här semestern har hittills dominerats av en sak, cykel. Vad annars? :D
Första lediga veckan bestod av träning nästan varje dag, därefter följde en vecka i Rättvik med tre tävlingar och ännu fler träningspass. Tävlingarna var som ni säkert redan förstått Mörksuggejakten och sm, tempo och xc.

Idag hade jag min första riktigt vilodag då jag inte cyklat eller tränat någonting alls. Istället åkte jag och badade med Hannes, det var länge sen vi sågs så det var kul. Tyvärr så ville inte vädret vara på vår sida så det blev en kort visit vid ågelsjön innan vi bestämde oss för att åka in till stan och visualiseringscenter istället. Det var helt ok, en hel del häftiga grejer och en bio som är minst lika avancerad och snygg som cosmonova.
Efter några timmars kultur och vetenskap gick vi och åt på Spicy hot. Första gången jag åt där men definitivt inte sista. Det kan absolut bli mitt nya favoritställe, vem vet? ;)

Nu är jag hemma och har precis sett ett bra avsnitt av Chuck och druckit en hallonsmoothie a'la pappa. Den satt fint!

Imorgon är det dags för cykel igen och det är Jurslatempot som gäller. Det är dags att sätta nytt personbästa tänkte jag, innan semestern är slut, sen lär det vara kört. Så imorgon gäller det, siktar på att kötta tre varv och syran skall svida i benen. Just how i like it! or not... Men någon gång ska man ju lära sig:)

Bjuder på en bild från Mörksuggan också, det har varit lite tunnt med bilder på sistone.

Hade gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar