21 maj 2011

Besviken!

Kan inte med att vara annat efter dagens tävling. Tyvärr.
Kände redan på uppvärmningen när vi testade banan att det fanns bra chanser för att det skulle kunna gå riktigt fort idag. Och när starten gått kom jag mycket riktigt iväg bra, blev tyvärr lite hindrad då jag var tvungen att runda en kille som la sig i en kurva redan efter några hundra meter. Men min position var helt ok och jag jobbade mig succesivt uppåt i fältet.
Ute på tredje varvet av fem inträffar det som aldrig tidigare inträffat och bara inte får hända. Bakbromsen slutar fungera och jag kör rakt fram i en kurva och ut i avspärrningsbandet.
På bråkdelen av en sekund inser jag att det är över för dagen men jag vill inte riktigt acceptera det så jag fortsätter lite till. Men när det går likadant i nästa kurva tvingas jag tyvärr inse att det inte går att köra vidare och att det dessutom vore rätt farligt utan bakbroms.

Trist när sånt här händer. Lägg därtill att det var strålande sol och banan är en av Sveriges kanske roligaste och som för dagen var i kanonskick.

Nu hoppas jag att jag haft nog med tekniska problem för ett tag framöver. Ser redan fram mot nästa helg och Borlänge tour, där snackar vi tävling. Med bra väder är det en av årets höjdpunkter, alla kategorier. Laddar redan:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar