10 juli 2011

Rapport Mörksuggejakten

Har egentligen hela veckan haft en bra känsla inför dagens race. Det har känts som att kroppen är på gång och är det någon tävling jag gillar riktigt mycket utöver Borlänge tour så är det just Mörksuggejakten.
Har egentligen inte gjort ett bra lopp där sen 2007 men det blev det ändring på idag.

Var på hugget från start och startbacken var snabbt över. Även om pulsen stigit rejält uppför återhämtade jag mig relativt fort när det planade ut. Tog rygg först på Calle Sandell innan ett helt gäng med åkare kom ikapp och ett bra samarbete utvecklades.

Vi körde på i gruppen och 10km-skyltarna svischade förbi ovanligt fort.
Rätt som det var hade vi bara 20km kvar och det var först nu det började hända grejer. Det försvann lite folk från gruppen och tempot skruvades upp. Daniel Brengdahl la sig först och dunkade på med sin storhjuling och gruppen splittrades mer och mer.
Helt plötsligt, utan att jag hann märka det, hade jag lucka både bakåt och framåt. Allt hände i en backe och efterföljande stig med ca 5km kvar. Jag gjorde ett försök att ta ikapp på framförvarande men det lyckades inte. Rullade till slut i mål på en 13:e plats i elitklassen på tiden 2 timmar 23 minuter 58 sekunder.
Hade innan loppet sagt att jag ville komma under 2h25min, så det är jag nöjd med!

Att jag klarade bilresan hem utan kramp får ses som ett plus i kanten;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar