03 juli 2011

VM i rullgrus och snålskjuts

Som rubriken lyder skulle man kunna summera dagens tävling, Ränneslättsturen.
Har aldrig varit med om så mycket rullgrus och singel/sprängstensvägar på en tävling tidigare. Det var lite i värsta laget kan jag tycka.

Dessutom hade de lagt in ett parti med motionsspår med snorhalt flis. Jag klarade mig bra genom det partiet men värre gick det för Nicke. Jag låg på hans hjul inne på motionsspåret när hans framhjul bara stack iväg utan förvarning. Följden blev ett magplask för honom och ett snett styre, kul...

En annan rätt störig sak är alla åkare som envisas med att INTE hjälpa till med dragjobbet under loppet. I den gruppen jag låg i var det i stort sett bara jag, Fredrik Svärm och Pumpen som hjälptes åt. Tills dess att Pumpen släppte och jag och Svärm fick göra allt själva istället.
Det löste sig i och för sig ganska fint när vi kom in i ett lite mer tekniskt och kuperat parti där vi körde ifrån resten av gruppen. Mohaha!

Även om jag kanske verkar lite negativ är jag på det stora hela nöjd med dagen. Banan var ändå roligare än vad jag kom ihåg sen sist och jag är nöjd med min egen prestation. Jag tror inte att jag kunnat köra mycket snabbare idag med de förutsättningar som rådde. Kroppen fungerade som den borde och det fanns relativt gott med kraft att lägga ner på pedalerna hela loppet igenom. Är inte helt säker men jag tror att det blev en 12:e plats för mig, klart godkänt!
Att vi klarade oss från regn är också det ett plus i kanten:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar